2014. október 12., vasárnap

Photoexpo 2014

Hétvégén a Photoexpon voltam a Lurdy házban, szakmai jegyet vettem, hogy az oktatásokon és fotózásokon is részt tudjak venni. A nagyteremben sok gyártó illetve kereskedő képviseltette magát, Ugyan ezek annyira nem keltették fel a figyelmemet, mert ha nagyon ki akarok valamit próbálni azt igazából bármely üzletben meg lehet tenni, a Canonnál az 1Dx úgy láttam nagyon népszerű volt bárki aki kezébe vette egyből nyomott egy géppuska sorozatot vele :)) Itt egyébként aki vitt képet azt kinyomtatták egy Canon Pixma profi nyomtatóval ami valóban lenyűgöző képminőséget produkál, tökéletes élesség mellett, gyönyörűen adja vissza a színeket. Egy képet kinyomtattam itt, illetve az Onlinefoto standjánál is és ugyan az online fotó picit nagyobb és a papír érdessége miatt falon talán jobban mutatna, a színek sokkal szebbek a Canonnál. Azonban a másik kép amit kinyomtattak mire hazaértem valahogy kifakult, bár azt mondták egyből szárad és nem kell várni, a fotó egyik fele látványosan eltért a másiktól és az összetekeréskor valószínűleg megsértette a sarok a belsejét :(

 Viszont az onlinefotónál előhívott  fotóm a kiállítás falán is landolt :)
 (Dömörkapu - 4 perces vízesés expo ND1000-es szűrővel )


A fotózásokról: a Nagyteremben a következő fotózások voltak: 

Tripont stand - profi vakukkal: 






Életképek - Sigma stand. Ugyan lehetett vaku kioldót használni, de nélküle természetesebbek voltak a képek:




Különleges hajkoronák - állandó fényű LED lámpák mellett





Fotózás terem:

Igéző ajkak körlámpával:





Glamour fotózás, itt is lehetett vakut használni, de a glamour hatás itt is a nélkül jött át nekem: 




Eifert János ismét egyedi látásmódját mutatta meg egy kis vetítéssel a modelleken:  


Az oktatás teremben világítást technikát és photoshopot lehetett tanulni: 

1. Kemény fények 1 lámpával: Felező, Rembrandt, Loop, világítástechnikák. Itt sajnos kicsit több volt a szöveg mint a fotózás így értékelhető fotót nem tudtam készíteni.

2. Lágy fények softboxokkal:
- 1 lámpa: csak főfény
- 2 lámpa: főfény + derítés
- 3 lámpa: főfény + derítés + háttér világítás


3. Photoshop, Ligthroom retusálás 

Az ide töltött képeket az itt tanultak alapján csináltam, bár eddig is hasonlóan csináltam őket.
- Lightroom RAW előhívás, fények állítása
- PS CC: Healing brush - Külön layeren: Gaussian blur+High Pass + maszkolás

Összességében jó volt :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése