2014. június 25., szerda

Minden jó "Hajó" a vége - Fish Picnic

Horvátországi nyaralásunk során a mai napra egy egésznapos hajókázást terveztünk. A program szerint három szigetet látogattunk meg, ahol lehet fürdőzni, kajálni, és kirándulni.

Reggel induláskor már vaciáltunk mivel az időjárás már akkor is borús volt. A kikötőbe érve az egyik hajóról leszálltak és közölték, hogy az időjárásra való tekintettel elmarad a program akinek kell vissza adják a pénzt. Mikor mutattam a foglalási igazolást kiderült, hogy ez egy másik társaság, akik néhány perc múlva jönnek. Nemsokára meg is jelent egy hölgy aki, mondta, hogy ők márpedig mennek, és mindjárt ide ér a "Big Boat":



Pedig ezt ígérték:



 Kicsit beletörődve felszálltunk a hajóra és elindultunk a szigetek felé, útközben amikor a nyílt vízhez értünk nagyobbak lettek a hullámok, de akkor még csak mosolyogtam rajta, ahogy mások féltek vagy rosszul lettek, én közben jókat fotóztam :)
   

 Kis idő után megérkeztünk az első kikötőhöz, amit kék lagunának mondtak, meg kell mondani tényleg szép volt :

   

Itt az idő is egész jó volt, így fürödtem kicsit, és búvárkodtam :)


   

Meg is lett az eredménye, ezt mind itt gyűjtöttem:



Szép helyen voltunk és jót ettünk:

  

A következő kikötő fele, az egyik utas, kenyér darabokat szórt a sirályoknak így egy kis madárfotózás is volt az úton ami azért is volt jó mert ismét elterelte a figyelmemet a hullámokról, pedig azok egyre nagyobbak lettek:
 

 

 
Végül megérkeztünk a Maslica kikötőbe, ami tényleg szép volt, de az időjárás kicsit rányomta a hangulatot a kedvünkre:
 
 Abban reménykedtünk hogy mégis a nagyobb hajóval megyünk, de sajnos nem így volt, közben eleredt az eső is elég keményen, és ismét a kis csónakkal indultunk tovább haza fele, de a leghosszabb szakasz várt ránk nyílt vízen, ami jó időben másfél óra, most közel 2 óra volt.. 


Amíg kiértünk a kikötőből a szakadó esőben még nem volt semmi gond, aztán jöttek a hullámok amik ránézésre minimum 1-2 méteresek lehettek és a másik nagyobb hajó is küzdött velük, de közel sem dobálta annyira mint minket:





Egy-egy hullám annyira megdöntötte a hajót, hogy komolyan azt hittem nem sok kell a felboruláshoz, ezek a hajók ugyanis nem rendelkeznek tőkesúllyal, kis sétahajók, nem nyílt tengerre tervezték őket. Ráadásul a minket kísérő matróz arcáról is aggodalmat olvastam le, ahogy kapaszkodott  a kapitány fülke mellett.. Közben jó néhányan kidobták a taccsot, a gyerekeket pedig olyan szorosan ölelték a szülők mint tyúkanyók a kiscsibéiket.  A hajón ugyan behúzták a ponyvákat hogy ne ázzunk szarrá, de néhányan így is kaptak belőle, iletve volt jó néhány hullám ami becsapott a hajóba is rendesen.. Fotót innentől kezdve nem sokat csináltam inkább csak kapaszkodtam és imádkoztam, hogy épségben hazaérjünk, ami végül szerencsére megtörtént, bár pont a legnagyobb szakadó esőben tett ki minket a kapitány és az amúgy félős lányokat az sem zavarta, hogy kb fél métert kellett ugorni a hajóról a kikötő földjére, majd szinte menekülés szerűen hagyta el mindenki a ladikot..

Nem kívánom senkinek ezt az utat még ha az eleje jó is volt, és főleg családdal mindenki gondolja meg milyen hajóra száll fel..

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése